soul kitchen






01/01/2010 itibari ile koskocaman bir boş günde uzun zamandır yapamadığım eylemi gerçekleştirmek üzere kendi kendime verdiğim sözleri tutmayı başardım. 1 gün içerisinde 3 sinema filmi izleyerek hem uzun zamandır yapmak istdiğimi eylemi gerçekleştirdim hem de yazacak birşeyler biriktirdim. Bu sinema gözleminde ilk değerlendirme bir Fatih Akın filmi olan "Soul Kitchen" ile başlamakta. Fatih Akın yıllar boyunca takip etmekten keyif aldığım, temmuzda , solino , duvara karşı derken Avrupa sineması için ciddi anlamda katma değer olduğunu ispatlayan ve her festivalde bir şekilde bulunmasından keyif alınan önemli bir adam. Soul Kitchen'da bu önemli adamın son denemesi. Soul Kitchen'da Fatih Akın oyunculuk anlamında tutuculuk yapmaya devam ederek, Moritz abi ile yunan aktör Adam abiyi tekrarında bir araya getirmiş, Birol abim gayet kendine özgü tavırlarıyla tekrar harikalar yaratan adam kıvamında. Bu oyunculuk anlamında tutuculuk iyi midir, kötü müdür bilemem ama nedense Fatih Akın filmlerinde eğer Moritz, Adam , Birol Ünel oynamaz ise kötü olacak bir kanaat var nedense ben de. Herşeyi kenara bırakarak değerlendirmeye geçersek , başarılı mıdır evet sonuna kadar keyifle izlediğim bir Fatih Akın denemesidir. Bir bir değerlendirme penceresinden bakarsak; Oyunculuk olağanüstüdür, Birol abimin muhteşem tavırlarına , Moritz'in bıçkın delikanlılık tavırları 10 numara olmuş buna başka bir şey diyemem. Komedi unsurları yerinde ve gayet dozunda olmuş dedirten bir başka başlık. Müzik olağanüstü olmuş. Hikaye eksik kalmış mı aslında ortada kalan bişey yok ama sanki daha hareketli bir senaryo olabilirmiş kanaati kalıyor insanın içinde. Filmde hikayeyi böyle düşündürecek sebepler sonunun çok hızlı bir şekilde , çarçabucak bitmesi. Böyle bir filmde daha ağır , daha insanın içine sinen bir son hazırlanamaz mıydı , bence olabilirdi. Görüntü anlamında aslında çok önde olan bir film de değildi ama Soul Kitchen mekanını düşünerek bu karelerin belki de bu şekilde hazırlanma tecrübesi kasten ve isteyerek yapılmış bir deneme olabilir diyor, eleştirmek anlamında bu sözü de araya sıkıştırmış olayım. Geriye kalana bakılırsa Fatih Akın yine çok ama çok güzel bir film yapmış ve izlemekten son derece keyif aldığım hatıralar bıraktı bana. bravo der, 10 üzerinden 8 veriyoruz.


bir esrikin sinema güncesi #1#

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mr fourth quarter

Büyükler için Masal ( + 18' den - 5 'e )